Leta i den här bloggen

söndag 12 april 2020

Jag är precis som du!


Jag är precis som du! Föd till att förlora vilsen i en värld där jag inte passar in. Dömd att leva ett liv på utsidan. Passa in smälta in. Vara en i mängden. En robot en maskin. En kopia. Vara en av all andra. Vandra i detta enkel riktade spår utan framtid och utan glädje. En grå skugga en osynlig dyster gestalt. I en värld där igen ser eller förstår. En kall och vilsen värld så inrutat så tråkig och trist. Där ingen stannar upp andas inge hör eller ser. Där alla rusar igenom livet.  En jakten på något så meningslöst och obetydligt. Där nyhetens behag av att äga och ha styr! Tvånget av att köpa sig lycklig. Alltid på jakt efter the next big thing! Att sälja en falsk och skev bild av ett perfekt liv. En kall och hård värld så blind så tom så missvisande. Där pengar styr. En utsida där jag inte passar in. En värld ett liv en utsida där jag inte vill leva. Jag är ingen robot jag är ingen maskin. Jag är en människa föd att till att vara fri! Jag är precis som du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

RIght now!

What the hell !

Who is that staring at me Blood red eyes a soulless smile so familiar!! So twisted and tormented I see the fear, the scars, the smell of dec...

I am what i am!